tirsdag 28. februar 2012

Ny dukke/new doll

Det vokser vist frem et lite persongalleri her i huset. Nok en gang er mønsteret hentet fra "Strikkedukker". Veldig morro å strikke disse dukkene, dessuten får man boltre seg i farger. Spesielt når man har strikket hodet blir det gøy, for da trer den lille personen frem. Denne søte dukken kommer til å bli en fin julegave til ei lita jente. Det eneste negative er at jeg vet at det kommer til å bli tøft å se den bli lekt med, barnelek er røffe saker, og jeg frykter nok at denne søte lille dukka vil få kjørt seg.

There is growing a small persona-gallery in my house. Once again the pattern is taken from "Knitted Dolls". It's a lot of fun to knit these dolls, moreover I get to use lots of colour. Especially when the head is knit it gets fun, because that's when the little persona emerges. This sweet little doll will make a fine christmas present for a little girl. The only negative thing is that I know that it's going to be tough watching while it is used for play, childs play is rough business, and I do fear that the sweet little doll will be in for a rough time.  

Nå strikker jeg klær til den lille jenta. Her vil jeg boltre meg i ulike knapper, farger og teknikker. Ei lita jente må jo ha en fin garderobe!

I'm currently knitting clothes for the little girl. I can use different buttons, colours and techniques. A little girl has to have a nice wardrobe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar