mandag 9. juli 2012

Nye hansker/New gloves

Enda et prosjekt i selbustrikking er ferdig. Denne gang er det rødt og grått. Jeg var ikke helt fornøyd med fargene jeg valgte her, det er ikke stor nok kontrast til at mønsteret trer så tydelig fram som jeg vil at det skal, samtidig opplever jeg fargekombinasjonen som litt "skrikende". Rart!

Another project in Selbu knitting is done. This time the colours are red and grey. I`m not totally pleased with the colours that I picked out here, there is to little contrast beetween the colours so the pattern doesent show as well as I want it to, at the same time I also find the colour combination a little to "loud". Weird

Hanskene er strikket i finull, et garn fra Rauma som jeg liker veldig godt til selbustrikking, etter litt bruk blir de også veldig myke og behagelige.


The gloves are knit in finull, a yarn from Rauma that I love using for Selbu knitting, after a little use they turn very soft and comfy.


En liten haug av prosjekter som har blitt ferdige den siste tiden, herlig!

A little pile of projects that I`ve finished lately, splendid!


Selbustrikking er full av symbolikk, mønsteret på fingrene heter logisk nok hjerterose.

Selbu knitting is full of symbols, the pattern on the fingers is logically enough called heart-rose.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar