lørdag 26. januar 2013

Marius i nye farger/ Marius in new colours

Av min kjære far fikk jeg Mariusboka til jul, og jeg elsker den. Ble umiddelbart inspirert, og måtte jo da bare kaste meg over et nytt prosjekt.
Valget falt da på en ny Mariusgenser. Men jeg har jo allerede en i de tradisjonelle fargene, og ville da finne på noe nytt. Valget falt da på koksgrå som bunnfarge, lysegrå som mønsterfarge, og okergult til detaljene. Jeg elsker resultatet! Den ble veldig stor, men det gjør egentlig ingenting, strikkegensere skal jo helst være litt baggy.



I received the knitting book with Marius patterns from my beloved father from christmas, and I love that book. I was immediatly inspired, and I just had to cast on a new project. 
I chose a new Marius-sweather. But I allready own one in the traditional colours, and wanted to do something new. I picked dark grey as the main colour, light gray as the pattern color, and yellow for the details. I love the result! It became way to large, but that doesn't matter, a knitted sweather should be a bit baggy I think. 

Genseren er strikket i Peer Gynt.
The sweather is knit in Peer Gynt.

2 kommentarer: